14 Mayıs 2015 Perşembe

Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu ‘nun B Ü Rektörü Abdullah Kuran ‘a mektubu.

27 Temmuz 1974
    Son yıl içinde bildiğiniz gibi üniversitenizde, Türkiye gerek ve koşullarına uygun olarak çeşitli üstöğretim çizelgelerinin mühendislik ve fen dallarında hem araştırmacı temel bilimci, hem yapıcı, yaratıcı nitelikte uygulamacı bilimci ve mühendislerin yetiştirilmesini sağlayacak yeni ”Çift-Anadal” kavram ve çizelgelerinin oluşturulmasında, çeşitli şubelerin öğretim üyesi ve nitelikli öğrenci gereklerinin sağlanması, denizbilim gibi yeni dalların üniversitenizde kurulması, bilim araştırması için gerekli ortamın ve dünya bilimcileri ile uluslararası bilim ilişkilerinin kurulmasını sağlayacak yaz okulları, seminer ve benzerlerinin kurulmasında yoğun çalışmalar yapmış bulunuyorum. 

    Bu çalışmalar çeşitli öğretim üyeleri ve öğrenci toplulukları ile birlikte yapıldı ve bir kitap kalınlığına yaklaşmış bildiriler dizisi ile belirlendi. Bu danışmanlık bildirileri sizin de isteğiniz üzerine öğrenci, öğretim üyelerine dağıtıldı.

    Çeşitli uluslararası bilim çalışmalarım arasında, üniversitenizde böyle yoğun çalışmalara ağırlık ve hayli zaman vermiş olmamın nedeni, Boğaziçi’nin herhangi bir yerde kurulup herhangi bir üniversite olmayışındandır. Boğaziçi, ufak bir yabancı ”kollej”den bir Türk üniversitesine geçiş döneminde ve ilerdeki üniversitelere örnek olması düşünülerek kurulmuş bir üniversitedir. Bu bir iki yıl içinde kurulacak şubeler, alınacak öğretim üyelerinin nitelikleri, tutulacak yol, en az yirmi otuz yıl, üniversitenin ve dolayısıyla binlerce Türk gencinin kaderini ve onların Türkiye’ye katkılarının niteliğini saptamış olacaktır.


    *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder